3. Vali blogile sobiv platvorm
Kõige mugavam on lisada juba kasutuses oleva kodulehe juurde blogi moodul, kus artikleid avaldada. WordPress on algselt just blogimiseks loodud platvorm, kus on vaikimisi „postituste“ rubriigis olemas kõik blogi jaoks vajalik. WordPressi eelis on ka see, et seal saab lisavidinate abil teemasid endale sobivaks kohandada.
Kui tegemist on alles loodava kodulehega, siis tuleb kõigepealt valida sobiv platvorm – näiteks WordPress, Voog või Blogger. Kui esimesed kaks võimalaldavad postitusi lihtsasti otsingumootoritele optimeerida, siis viimases on disaini ja optimeerimise võimalused mõneti piiratumad.
4. Järgi blogi kirjutamisel neid reegleid
Köitev pealkiri
Pealkiri on esimene asi, mida lugeja märkab ja tihti otsustab ta selle põhjal, kas üldse hakata artiklit lugema. Pealkiri peaks viitama mingile väärtusele, mida lugeja saab – näiteks nõuanded ja ideed millegi tegemiseks või aja kokku hoidmiseks.
Conductori läbiviidud uuringus selgus, et 36 % inimesi eelistavad pealkirju, mis sisaldavad numbrit – „30 viisi, kuidas muuta teejoomine naudinguks“. Teisena kõige populaarsemad pealkirjad olid lugejale adresseeritud: „Viisid, kuidas muuta teejoomine nauditavaks kogemuseks“. Ka küsimusega „kuidas?“ algavad pealkirjad olid uuringu järgi lugejatele meeltmööda.

Pealkirja mallide avastamiseks jälgi, milliseid pealkirju kasutatakse ajakirjanduses, et rohkem klikke saada. Samas pane tähele, et pealkirjad ei muutuks lihtsat klikimagnetiks – ka artikli sisu peab olema vääriline ja pealkirjale vastav.
Teksti liigendus
Veebitekstide puhul on väga oluline jälgida seda, et tekst oleks hästi liigendatud – kasuta alapealkirju, rasvases kirjas teksti, punktloendeid ning tsitaate, et lugejal oleks lihtsam teksti jälgida. Enamik inimesi ei loe niikuinii kogu artiklit läbi, vaid peatub üksnes olulistel teemadel ja lõikudel.
Kindlasti ära kirjuta kogu teksti ühe pika jadana, vaid jaota tekst 3-4-realisteks lõikudeks, mida veebis lugedes hea silmaga haarata.
Fotod ja graafikud
Kasuta oma blogis teemaga seonduvaid fotosid, graafikuid või jooniseid. Võimalusel väldi tüüpilisi pildipangast saadud fotosid võltsilt naeratavate modellidega, vaid kasuta iseloodud pildimaterjali või unikaalseid kujundusi.
Nupud ja tegevusele kutsungid
Pika blogipostituse sees on mõistlik kasutada nuppe või bännereid, mis kutsuvad üles mingit tegevust tegema – kursusele registreerima, meililistiga liituma või päringut tegema. E-poe puhul võib olla paslik lisada ka tootepilte või reklaame, et blogipostitus aitab saavutada ärilisi eesmärke.
Kindlasti peaks blogipostitus lõppema üleskutsega – jaga postitust sotsiaalmeedias, liitu uudiskirjaga, kommenteeri postitust vms.
5. Toimeta teksti
Ära unusta oma teksti üle lugeda ja toimetada! Väga kasulik on jätta tekst peale kirjutamist 24 tunniks puhkama, et siis selle juurde värske pilguga tagasi pöörduda.
Lihtsamaid keelevigu aitab tuvastada Filosofti eesti keele speller. Kuid võimalusel lase tekst kellelgi üle lugeda – sõbral, kolleegil või keeletoimetajal.

6. Optimeeri blogipostitused otsingumootoritele
Kõige rohkem lugejaid tuleb sinu blogisse tõenäoliselt Google’i vahendusel, seda eeldusel, et postitus on otsingumootoritele optimeeritud.
Blogipostituse optimeerimiseks kasuta peamist märksõna blogi pealkirjas (H1), alapealkirjades (H2) ning teksti sees (märksõnatihedus peaks olema vähemalt 1% teksti kogupikkusest).
Ära unusta täita otsingumootoritele optimeerimiseks mõeldud väljasid. WordPressi puhul soovitan sellist tööriista nagu Yoast SEO. Kasuta märksõna metatiitli (title tag) alguses, metakirjelduses ning pildi nimes ja pildi alt_tag’is.
7. Levita oma blogi erinevates kanalites
Oluline on uue blogiartikli ilmumisest teada anda. Jaga kindlasti oma värsket postitust sotsiaalmeedias (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagrami story’d), Facebooki gruppides ja foorumites.
Kui su on uudiskiri, on blogipostituste jagamine e-kirjade vahendusel kindlasti väga hea viis, kuidas väärt sisu oma lugejateni viia. Kui sul veel ei ole uudiskirja, siis alusta meiliturundusega juba täna, sest see on üks tasuvamaid turunduskanaleid.
Viita uutele blogipostitustele ka oma varasemates artiklites, nii parandad lehesisest liiklust ja annad otsingumootoritele märku, millised lehed sisaldavad väärtuslikku sisu.