Seitse näpunäidet blogi alustamiseks 2024. aastal
Soovid alustada blogiga, et tutvustada oma tooteid või teenuseid, rääkida sihtgrupile olulistest teemadest või jagada ekspertteadmisi laiama publikuga? Vaatamata videote ja podcast’ide võidukäigule on blogi endiselt väga oluline turunduskanal. Uuringud näitavad, et lausa 77% internetikasutajatest loeb blogiartikleid.
Selles artiklis jagan näpunäiteid, kuidas edukalt blogiga alustada!
Kõige tähtsam on läbi mõelda, miks üldse blogimisega alustatakse. Ettevõtte blogi kirjutamisel on enamasti ärilised eesmärgid – sihtrühma kaasatuse ja huvi suurendamine, suurema arvu külastajate toomine kodulehele, meililistiga liitumiste ja päringute arvu tõstmine jne.
Blogiga alustamisel on oluline tunda oma sihtrühma ja mõista seda, mis neid huvitab. Kirjuta blogipostitused vastusena klientide küsimustele ning paku lahendusi olulistele probleemidele.
Vestle oma klientidega, et uurida, mis teemad neile korda lähevad. Vajadusel korralda küsitlusi või uuri foorumitest ja Facebooki gruppidest, mis küsimustele sinu ideaalkliendid vastuseid otsivad.
Oluline on paika panna sisustrateegia, et sinu blogis ilmuksid artiklid regulaarselt ning kaetud oleksid kõik olulised teemad. Enne sisuplaani loomist tee märksõnade analüüs, et olla kindel, et tegemist on teemadega, mida inimesed päriselt Google’ist otsivad.
Ilma märksõnade analüüsita võib juhtuda, et dubleerid sama märksõnaga teemat mitu korda ja sedasi vähendad võimalusi Google’i otsingus välja tulla, sest konkureerid iseendaga. Kui oled leidnud piisava otsingumahuga märksõnad, siis pane need Exceli tabelisse kirja. Iga blogiartikliks sobiva märksõna taha pane kirja esialgne pealkirja idee.
Mõtle läbi, kas hakkad blogi kirjutama ise, kaasad teisi kirjutajaid enda ettevõttest või koostööpartnerite seast, teed koostööd mõne mõjuisiku või professionaalse sisukirjutajaga. Tähtis on sisu kvaliteet – keegi ei taha, et blogiartikkel oleks lihtsalt kohatäide, mis on kiiruga ja möödaminnes valmis tehtud.
Kõige mugavam on lisada juba kasutuses oleva kodulehe juurde blogi moodul, kus artikleid avaldada. WordPress on algselt just blogimiseks loodud platvorm, kus on vaikimisi „postituste“ rubriigis olemas kõik blogi jaoks vajalik. WordPressi eelis on ka see, et seal saab lisavidinate abil teemasid endale sobivaks kohandada.
Kui tegemist on alles loodava kodulehega, siis tuleb kõigepealt valida sobiv platvorm – näiteks WordPress, Voog või Blogger. Kui esimesed kaks võimalaldavad postitusi lihtsasti otsingumootoritele optimeerida, siis viimases on disaini ja optimeerimise võimalused mõneti piiratumad.
Pealkiri on esimene asi, mida lugeja märkab ja tihti otsustab ta selle põhjal, kas üldse hakata artiklit lugema. Pealkiri peaks viitama mingile väärtusele, mida lugeja saab – näiteks nõuanded ja ideed millegi tegemiseks või aja kokku hoidmiseks.
Conductori läbiviidud uuringus selgus, et 36 % inimesi eelistavad pealkirju, mis sisaldavad numbrit – „30 viisi, kuidas muuta teejoomine naudinguks“. Teisena kõige populaarsemad pealkirjad olid lugejale adresseeritud: „Viisid, kuidas muuta teejoomine nauditavaks kogemuseks“. Ka küsimusega „kuidas?“ algavad pealkirjad olid uuringu järgi lugejatele meeltmööda.
Pealkirja mallide avastamiseks jälgi, milliseid pealkirju kasutatakse ajakirjanduses, et rohkem klikke saada. Samas pane tähele, et pealkirjad ei muutuks lihtsat klikimagnetiks – ka artikli sisu peab olema vääriline ja pealkirjale vastav.
Veebitekstide puhul on väga oluline jälgida seda, et tekst oleks hästi liigendatud – kasuta alapealkirju, rasvases kirjas teksti, punktloendeid ning tsitaate, et lugejal oleks lihtsam teksti jälgida. Enamik inimesi ei loe niikuinii kogu artiklit läbi, vaid peatub üksnes olulistel teemadel ja lõikudel.
Kindlasti ära kirjuta kogu teksti ühe pika jadana, vaid jaota tekst 3-4-realisteks lõikudeks, mida veebis lugedes hea silmaga haarata.
Kasuta oma blogis teemaga seonduvaid fotosid, graafikuid või jooniseid. Võimalusel väldi tüüpilisi pildipangast saadud fotosid võltsilt naeratavate modellidega, vaid kasuta iseloodud pildimaterjali või unikaalseid kujundusi.
Pika blogipostituse sees on mõistlik kasutada nuppe või bännereid, mis kutsuvad üles mingit tegevust tegema – kursusele registreerima, meililistiga liituma või päringut tegema. E-poe puhul võib olla paslik lisada ka tootepilte või reklaame, et blogipostitus aitab saavutada ärilisi eesmärke.
Kindlasti peaks blogipostitus lõppema üleskutsega – jaga postitust sotsiaalmeedias, liitu uudiskirjaga, kommenteeri postitust vms.
Ära unusta oma teksti üle lugeda ja toimetada! Väga kasulik on jätta tekst peale kirjutamist 24 tunniks puhkama, et siis selle juurde värske pilguga tagasi pöörduda.
Lihtsamaid keelevigu aitab tuvastada Filosofti eesti keele speller. Kuid võimalusel lase tekst kellelgi üle lugeda – sõbral, kolleegil või keeletoimetajal.
Kõige rohkem lugejaid tuleb sinu blogisse tõenäoliselt Google’i vahendusel, seda eeldusel, et postitus on otsingumootoritele optimeeritud.
Blogipostituse optimeerimiseks kasuta peamist märksõna blogi pealkirjas (H1), alapealkirjades (H2) ning teksti sees (märksõnatihedus peaks olema vähemalt 1% teksti kogupikkusest).
Ära unusta täita otsingumootoritele optimeerimiseks mõeldud väljasid. WordPressi puhul soovitan sellist tööriista nagu Yoast SEO. Kasuta märksõna metatiitli (title tag) alguses, metakirjelduses ning pildi nimes ja pildi alt_tag’is.
Oluline on uue blogiartikli ilmumisest teada anda. Jaga kindlasti oma värsket postitust sotsiaalmeedias (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagrami story’d), Facebooki gruppides ja foorumites.
Kui su on uudiskiri, on blogipostituste jagamine e-kirjade vahendusel kindlasti väga hea viis, kuidas väärt sisu oma lugejateni viia. Kui sul veel ei ole uudiskirja, siis alusta meiliturundusega juba täna, sest see on üks tasuvamaid turunduskanaleid.
Viita uutele blogipostitustele ka oma varasemates artiklites, nii parandad lehesisest liiklust ja annad otsingumootoritele märku, millised lehed sisaldavad väärtuslikku sisu.
Võta ühendust: