Copywriter Laura Hallaste

Sisulooja ja copywriter Laura Hallaste

Otsid copywriter’it, kes mõistab sinu äri olemust ning oskab toote või teenuse eelised ilmekalt välja tuua? Sinu ees on õige inimene.

Teekond kirjutaja ning inimeste mõistjana

Kirjutamine on mul veres. Juba kooli ajal nautisin eesti keele ja kirjanduse tunde, sest kirjandite ja esseede kirjutamine tuli mul hästi välja ja pakkus põnevust. Minu kirjutised klassiekskursioonidest jõudsid koolilehte. Peale kooli õpetamist nautisin kontsertide külastamist arvustajana, sest kuuldud helimaalide sõnadesse panek ja muusikaportaalides avaldamine ei valmistanud mulle mingeid raskusi.

Tänu antropoloogia õpingutele Tartu Ülikoolis valdan süvaintervjuude tegemise meetodit. Täna küsin ettevõtjalt kõigepealt portsu küsimusi, mille alusel panen kirja toote või teenuse unikaalsed müügiargumendid, ja alles seejärel hakkan sinna ülejäänud teksti ümber ehitama.

Minu tööprotsess sisaldab alati intervjuusid, konkurentide analüüsi ning loovkirjutamist.

Semiootika- ja kultuuriteooria magistriõpingud on andnud oskuse kirjutada ad hoc kiire ja asjalik analüüs ükskõik, mis teemal. Valdan blogiartiklite, veebistekstide, uudiskirjade ja sotsiaalmeedia reklaamtekstide kirjutamise kunsti. Mõistagi on siin abiks olnud  üle 10-aasta pikkune karjäär turundusspetsialistina eri ettevõtete juures.  

Kes on copywriter ja mis on copywriting?

Täna määratlen end copywriteri’i ehk reklaamtekstide kirjutajana. Pikajaline taust turundajana annab lisaboonuse, sest mõistan lisaks keelelistele nüanssidele ka müügipsühholoogiat ja sisutekstide loogikat. Kuigi kirjutamine on minu põhiline tugevus, kuid saan sind aidata ka turundustrateegiliste ostuste, sotsiaalmeedia turunduse, SEO ja sisu planeerimisega.

Copywriting tähendab veenvate turundustekstide kirjutamist. Tüüpiliselt kujutletakse copywriter’it lühikeste reklaamlausete ja -klippide leiutajana. Copywriting hõlmab endasse ka sisukirjutamist, olgu tegemist blogide või muude müügile orienteeritud veebitekstidega.

Mis on copywriting'u puhul oluline?

Reklaamtekstide puhul on oluline esmalt tunda sihtgruppi ja teisalt kasutada toimivaid copywriting’u tehnikaid, mis veenavad lugejat.  Tehnikaid olen õppinud erinevatel kursustel osaledes, erialaseid raamatuid lugedes ja loomulikult pidevalt tekste kirjutades ja praktiseerides. Täiendan end regulaarselt turundusalastel koolitustel osaledes ning olen Turunduslabori liige.

Minu kirjutatud veebitekstid on alati otsingumootritele optimeeritud, sest SEO-d tegemata jääksid lihtsalt suurest osast liiklusest oma kodulehele ilma. Kuigi tänapäeval kirjutatakse SEO tekste ka tehisintellekti abil, on sihtgrupi huvisid arvestava unikaalse veebiteksti väärtus tunduvalt suurem. Kui tekstid on õigetele märksõnade optimeeritud ja samas tõsiselt paeluvalt kirjutatud, veedavad inimesed veedavad sinu veebilehel rohkem aega ja lõppkokkuvõttes annab see ka otsingumootoritele signaali sinu leht paremale positsioonile tõsta.

Hea reklaamteksti kirjutamine on kunst, mis nõuab loovust, aega ja süvenemist. Ettevõtjal ei pruugi olla võimalust äri arendamise kõrvalt sellist aega leida ning tihti ei ole omaette pusides saadud tulemus seda vaeva väärt.

Usalda tekstikirjutamine kogenud copywriter’i hoolde, nii saad pühenduda oma äri kasvatamisele!

Kirjuta mulle

Võta ühendust!

    Turundustekstid OÜ    Registrikood: 16771946