Hästi kirjutatud kodulehe tekstid töötavad ettevõtte kasuks 24/7. Koduleht ei ole lihtsalt firma visiitkaart, mida on ilus vaadata – veebilehe eesmärk on tuua ettevõttele päringuid ja müüke. Selleks peavad tekstid olema veenvalt kirjutatud ja kõnetama sinu kliente.
Müügile orienteeritud kodulehe tekstid suunavad külastajat mingit tegevust tegema, olgu selleks ost, päring või uudiskirjaga liitumine.
Sageli tegeletakse esmajärjekorras veebilehe disaini ja väljanägemisega ning veebitekstide kirjutamine jäetakse järjekorras viimaseks. Siis võibki juhtuda, et ettevõtte kodulehelt vaatavad vastu kiiruga kirjutatud tekstid tulvil tühje sõnakõlkse ja kantseliiti, mis võivad potentsiaalsed kliendid eemale peletada.
Kodulehe tekstide eesmärk ei ole lihtsalt klientide informeerimine või enda ettevõtte tutvustamine. Ideaalis annavad veebitekstid edasi korralikult läbimõeldud sõnumit, mis veenab külastajaid kodulehel edasisi tegevusi tegema.
Enne veebitekstide kirjutamist mõtle hoolega läbi, millist kasu sa oma toote või teenusega klientidele pakkuda saad. Pane kirja oma toote või teenuse eelised ja kasutegurid. Vajadusel kaasa tööprotsessi professionaalne copywriter!
Kodulehe sisu loomiseks on väga oluline tunda oma kliente. Veebitekstid peaksid vastama ettevõtte klientide küsimustele, kirjeldama nende soove ja vajadusi ning hajutama võimalikud kahtlused. Lõppkokkuvõttes on kodulehe tekstide eesmärk viia külastaja tehinguni.
Kuidas siis toimub avalehe, tootekirjelduste ja teenuselehtede ning „meist“ lehe kirjutamine?
Esimese asjana soovib copywriter kirjutamist ettevõtte esindajaga veebi teel või kohtumisel vestelda, et saada võimalikult palju infot firma, toodete-teenuste ja klientide kohta.
Kohtumisel selgub, kas ettevõttel on olemas piisavalt klientide tagasisidet, mille põhjal tekste luua, või on tarvis veel intervjuusid läbi viia. Klientide tagasisided annavad kirjutajale olulist infot veebitekstide kirjutamiseks, ent need on väga kasulikud ka veebilehel eraldi moodulina kuvamiseks.
Copywriter tutvub enne kirjutama asumist sinu valdkonnaga ja analüüsib konkurentide lehti. Ainult nii saab luua tekste, mis on täpsed, asjakohased ja veenvad.
Enne kirjutama asumist teeb copywriter märksõnade analüüsi, et leida Google’ile optimeerimiseks õiged märksõnad. Sobivate märksõnade kasutamine, pealkirjade sõnastus, märksõnade arv tekstis ja teksti pikkus mängivad olulist rolli selles, kas veebileht tuleb otsingumootorites välja.
Nüüd saab copywriter kirjutama hakata ja loovuse valla lasta. Eesmärk on luua tekste, mis annavad lugejale väärtuslikku infot, mõjuvad inspireerivalt ja viivad tehinguni. Professionaalse sisukirjutaja käe alt tulnud tekstides on ideaalne tasakaal faktilise tõepära, veenvuse ja emotsionaalse haaravuse vahel.
Kõik veebitekstid vaatab üle keeletoimetaja, nii võid olla kindel, et tekstides ei ole keelelisi apsakaid ega stiilist ebaühtlust. Mõistagi saad ettevõtte esindajana ka ise tekstid üle lugeda ning vajadusel parandusettepanekuid teha.
Hea copywriter kirjutab veebitekstid, mis meeldivad nii otsingumootoritele kui ka inimsilmale. Õigesti kirjutatud kodulehe tekst viib lugejad soovitud tegevusteni, ent ühtlasi loob tugeva potentsiaali Google’i otsingus esile tulla.
Võta ühendust: