Sisuturundus

Sõnal sisuturundus on eesti keeles pigem negatiivne varjund. Paljudel seostub sisuturundusega tüütu reklaamartikkel ajakirjanduses, mis sisaldab kindla brändi kiidulaulu ja üritab mõnda toodet või teenust maha müüa. Aga sisuturundus ei pea selline olema! Loe lähemalt, kuidas luua väärt sisuturundust ja tellida korralik sisuturundusartikkel.

Mis on sisuturundus?

Sisuturunduse definitsioon on HubSpoti kohaselt järgmine: see on kirjaliku ja visuaalse materjali avaldamine, et tuua ettevõttele rohkem müügikontakte. Jah, sisuturunduse abil saad külastaja oma kodulehega tutvuma!

Sisuturundus on turundusstrateegia, mis keskendub väärtusliku ja relevantse sisu loomisele ja levitamisele eesmärgiga meelitada ligi kindlat sihtgruppi ning lõpuks viia need inimesed ettevõttele kasulikku tegevust tegema.

Sisuturundusartikli eesmärk on pakkuda lugejale väärt sisu, mille eest klient on sedavõrd tänulik, et tekib endal loomulik soov antud teema või ettevõtte kohta rohkem uurida ja lõpuks ka teenust või toodet osta.

Sisuturundus ja reklaam ei ole üks ja seesama

Sisuturunduse all mõeldakse nii blogipostitusi, e-raamatuid, infograafikuid kui ka videoid. Eestis on kõige levinumad siiski blogipostitused, mida avaldatakse kas   ettevõtte enda lehel või mõnes meediaväljaandes.

Suur segadus tekib sellest, et meediaväljaannetes on tõmmatud võrdusmärk reklaamartikli ja sisuturundusartikli vahele, kuid need ei ole üks ja seesama. Reklaamartikkel keskendub kindla brändi või toote promomisele. Sageli kasutatakse brändi nime juba pealkirjas, mitmeid kordi artikli sees ning logo on suurelt ka visuaalses materjalis. Artikli peamine rõhk on tootest või teenusest rääkimisel.

Selline reklaamartikkel on lugeja jaoks läbinähtav ning enamasti ta ignoreerib seda. Inimestel tekkinud niinimetatud reklaamipimedus, bänneritest ja otsesest reklaamist libisetakse silmadega üle ja ignoreeritakse neid, sest kellelegi ei meeldi tunne, et talle tahetakse midagi maha müüa.

Sisuturundusartikkel keskendub sihtrühma jaoks olulisele teemale või probleemile, põimides teksti sisse taktitundeliselt viited brändile või tootele. Sisuturundusartiklit lugedes tunneb lugeja, et ta on saanud väärt infot ja talle ei proovita midagi “pähe määrida”.

Uue aja strateegia on olla kliendile kasulik ning pakkuda väärt sisu ilma agressiivset müüki tegemata.

Mis on sisuturunduse puhul oluline?

Kui ettevõte maksab sadu eurosid sisuturundusartikli kirjutamise eest ja see ei sisalda suurelt brändi nime või logo ja tootetutvustust, siis mille eest ta maksab? Jah, see on täiesti õigustatud küsimus. Selgitame seda probleemi lähemalt.

  • Õigesti koostatud sisuturundusartikkel toob ettevõtte lehele Google’i kaudu liiklust

Sisuturundusaritkli üks olulisi eesmärke on sinu lehekülg otsingumootoritele nähtavaks teha. Tuleb leida õiged märksõnad, millele optimeerides jõuad oma artikliga Google’i esilehele ja saad veebilehele nn tasuta külajastajaid.

  • Sisuturunduse abil kasvatad usaldusväärsust

Väga paljud inimesed teevad enne toote või teenuse ostu eeltööd. Guugeldades leiab külastaja sinu artikli ja kui see vastab teha küsimustele või lahendab tema probleemi, siis kastab huvilises usaldus sinu brändi suhtes. Usalduse tekkides on külastajal tunduvalt suurem valmidus ostu sooritada või päringut teha.

  • Sisuturundusartikkel on osa ettevõtte turundusstrateegiast

Sisuturundusartikleid saab jagada sotsiaalmeedias ning uudiskirjades. Alalõpmata on keeruline leida teemasid ja sisu sotsiaalmeedia plaani ning uudiskirjade jaoks. Jah, üks võimalus on teha sisu, mis toob palju meeldimisi ja kaasaelamist, kuid lõpp-eesmärk peaks olema ikkagi inimeste kodulehele meelitamine. Ideaalne variant selleks on sisuturundusartiklite jagamine ühismeedias või meilide vahendusel.

  • Sisuturundusartikkel peab vastama sihtgrupi ootustele

Enne sisuturundusartikli koostamist tuleks kindlaks teha, kes on sinu sihtgrupp, millised on tema mured ja ootused ning mis küsimustele ta lahendust otsib? Sulle on kindlasti abiks turundusstrateegi või copywriter’i oskused ja teadmised, kuidas sihtgrupile lähenemiseda, valida sobivad teemad ning artikli tonaalsus.

  • Sisuturundusartikkel peab pakkuma unikaalset väärtust

Internet on täis sarnaseid artikleid, millest paljud on kiiruga kirjutatud. Sageli on tajuda kohmakat otsetõlget inglese keelest või Chat GPT-le omast ülepakutud kõnemaneeri. Tihti on unustatud artikkel oma sihgrupile kohandada ning keeleliselt toimetada.

Sisuturundusartikli loomisel arvestab copywriter sinu ettevõtte ja sihtrgrupi eripäradega ning toob välja tuua unikaalse väärtuspakkumise.

Miks tellida sisuturundusartikkel meilt?

Kirjutan mõjuvaid turundustekste nii kodulehele kui ka meediaväljaannetesse. Võtan eraldi aega, et sinu ettevõtte ja müügiargumentidega tutvuda ning sihtgrupi kohta infot koguda. 

  • Personaalne lähenemine – arutan olulised teemad läbi Zoomis või kohtumisel, et tekstid vastaksid sinu ootustele.
  • Leian üles õiged sõnumid, mis kõnetavad sinu kliente ja toovad tulemusi!
  • Analüüsin sinu brändi ja sihtrühma ning loon ettevõtte eesmärke arvestades toimiva sisustrateegia.
  • Kasutan läbiproovitud copywriting‘u tehnikaid, et luua paeluvad artiklid ja blogipostitused. 
  • Täpne sihtimine: kirjutan SEO-sõbralikke tekste, mis on Google’ile optimeeritud.
  • Keeletoimetaja lisakontroll – kõik artiklid vaatab läbi terava silmaga keeletoimetaja, nii võid olla kindel, et tekstid on ladusalt kirjutatud ja keeleliselt korrektsed

Sisuturundusartikli hinnakiri

Artikkel

800 sõna
240 alates
  • Copywriting
  • Optimeerimine
  • Keeletoimetus

Artikkel

500 sõna
160 alates
  • Copywriting
  • Optimeerimine
  • Keeletoimetus
Populaarne

Artikkel

300 sõna
99 alates
  • Copywriting
  • Optimeerimine
  • Keeletoimetus
Kirjuta mulle

Võta ühendust!

    Turundustekstid OÜ    Registrikood: 16771946